TAI CHI

TAI CHI ćwiczymy w formie:
a) zdrowotnej
trening jest lżejszy, krótszy (60 minut) i nastawiony na osiągnięcie jak największych korzyści zdrowotnych
b) tradycyjnej
trening trwa ok. 90 minut.
Stopień trudności: niski
Stopień intensywności: niski
Stopień skuteczności: wysoki
Sposób wykonywania: głównie na stojąco lub siedząco
Tempo ćwiczeń: wolne, płynne, nieaerobowe, zsynchronizowane z własnym głębokim oddechem
Strój: dowolny, luźny, nie uciskający żadnych części ciała, niekrępujący ruchów, najlepiej z tkanin
naturalnych
Obuwie: grube skarpety lub bardzo miękkie obuwie
Przeciwwskazania: – bardzo poważne problemy zdrowotne
TAI CHI RELAKSACYJNO-ZDROWOTNE – STYL YANG to:
– tzw. „eliksir młodości i długowieczności” (spowalnia procesy starzenia się)
– chińska gimnastyka relaksacyjno – zdrowotna
– ćwiczenia oddechowe wspomagane ruchem
– medytacja w ruchu
– system ćwiczeń relaksacyjnych dających odporność na codzienne stresy (najskuteczniejsza
sztuka walki ze stresem)
– najlepszy i najwszechstronniejszy system profilaktycznych ćwiczeń zdrowotnych
– sztuka świadomości ciała, mająca dobroczynny wpływ na wszystkie aspekty
psychofizycznego istnienia człowieka
– łatwa, przyjemna, łagodna, spokojna, bezpieczna i efektywna gimnastyka przynosząca
korzyści dla ciała, umysłu i duszy.
TAI CHI, podobnie jak Yoga, jest systemem ćwiczeń oficjalnie zatwierdzonym i polecanym niemal
przez wszystkich lekarzy medycyny konwencjonalnej na całym świecie (również w Polsce) jako
najskuteczniejsza profilaktyczna gimnastyka zdrowotna, wspomagająca leczenie wielu dolegliwości
i powrót do zdrowia. Jednak ćwiczenia Tai Chi są znacznie łagodniejsze od Yogi, dzięki czemu może
je wykonywać każdy, nawet bardzo ciężko chory człowiek. Ale oczywiście znakomite efekty mogą
osiągać również osoby w pełni sprawne i zdrowe.