PILATES KLASYCZNY

Pilates to obecnie najpopularniejsza metoda ćwiczeń fizycznych w Stanach Zjednoczonych (i nie tylko). Ćwiczenia wykonuje co druga gwiazda Hollywood.
Metoda ćwiczeń Pilatesa na macie to unikalny program ćwiczeń, który w kontrolowany i świadomy sposób pozwala uzyskać smukłą sylwetkę, dużą sprawność fizyczną, zdrowie i równowagę psychiczną. To obszerny program ćwiczeń na macie, dostosowany do potrzeb i możliwości ludzi o bardzo zróżnicowanym poziomie sprawności. Dzięki delikatnym, powolnym i płynnym ruchom oraz głębokiemu oddechowi, przy minimalnym wysiłku i nie narażając zdrowia, stracisz zbędne kilogramy i centymetry, głównie w talii i udach. Brzuch się spłaszczy a pośladki uniosą i ujędrnią. Pozbędziesz się cellulitu, staniesz się osobą pełną energii i pewną siebie. Nie rozbudowując nadmiernie mięśni, a tylko wzmacniając osłabione i rozciągając przykurczone, usprawnisz i uelastycznisz całe ciało oraz skorygujesz wady postawy. Dzięki temu, że większość ćwiczeń wykonywana jest na leżąco, Pilates w przeciwieństwie do ćwiczeń aerobowych nie obciąża stawów i kręgosłupa. Ćwiczenia te wzmacniają głębokie mięśnie brzucha, grzbietu i dna miednicy, czyli te, które stabilizują kręgosłup i obręcz biodrową. Pilates klasyczny jest więc treningiem o charakterze profilaktyczno-leczniczym, zapobiegającym bólom pleców i poprawiającym ruchomość stawów. Ćwiczenia są ukierunkowane także na poprawę oddechu, postawy i elastyczności mięśni oraz pogłębienie świadomości własnego ciała. Regularne ćwiczenia powodują, że nawet sposób, w jaki się poruszamy zmienia się na lżejszy, pełen gracji. Stare, złe nawyki zmieniamy na nowe, prawidłowe przyzwyczajenia ruchowe.
Ćwiczyć może każdy, niezależnie od wieku, kondycji, tuszy, płci a nawet stanu zdrowia (przeciwwskazaniem są jedynie bardzo poważne schorzenia). PILATES jest doskonały dla osób:
– młodych, sprawnych, chcących ładnie wymodelować sylwetkę
– „puszystych”, chcących znacznie, skutecznie i bezpiecznie schudnąć
– pań po porodzie, chcących wrócić do wcześniejszej formy i figury
– nie lubiących wysiłku fizycznego, skakania i pocenia się
– starszych, schorowanych, nie mogących wykonywać intensywnych ćwiczeń
– słabych fizycznie i mających przykurcze mięśniowe
– prowadzących siedzący tryb życia
– zestresowanych i znerwicowanych
– osób, które podejmują aktywność fizyczną po długiej przerwie, chorobie, wypadku czy kontuzji
– dla każdego, kto zechce w mądry i bezpieczny sposób zadbać o swoje zdrowie, figurę, kondycję, sprawność i samopoczucie