GIMNASTYKA ZDROWOTNA

Jako gimnastykę zdrowotną proponujemy:

  • Pilates rehabilitacyjny
  • Tai Chi zdrowotne
  • gimnastyka „zdrowy kręgosłup”
  • ogólnorozwojowa gimnastyka prozdrowotna.

 

OGÓLNOROZWOJOWA GIMNASTYKA PROZDROWOTNA

To zbiór najlepszych i najskuteczniejszych ćwiczeń mających korzystne oddziaływanie zdrowotne. Głównym ich celem jest „rozruszanie”, usprawnienie, uelastycznienie wszystkich stawów, mięśni, ścięgien i więzadeł całego ciała. Elementy automasażu uprzyjemniają go.

Te łagodne ćwiczenia polecane są szczególnie osobom, które bardzo dawno nie ćwiczyły, osobom starszym oraz osobom usprawnianym po długiej chorobie lub wypadku. Ale także osoby młode i sprawne, których organizm jest przeciążony pracą, poczują przyjemną ulgę i odprężenie.

Ćwiczenia są proste, ale bardzo szybko przywracają pełną sprawność i prawidłowe funkcjonowanie organizmu, przez co wyraźnie poprawia się stan zdrowia.

Korzyści są podobne jak przy ćwiczeniu Pilatesa, Tai Chi lub Yogi:

  • zwiększenie ruchomości i elastyczności wszystkich stawów, mięśni i ścięgien
  • poprawa krążenia krwi i limfy
  • likwidacja sztywności ciała, napięć i przykurczów
  • relaks

 

ZDROWY KRĘGOSŁUP

W dzisiejszych czasach coraz trudniej jest znaleźć osobę, która miałaby silny, całkowicie zdrowy kręgosłup i nie narzekała na bóle pleców. Często praca zawodowa lub inne prace wykonywane w domu mocno obciążają kręgosłup, jeśli nie wiemy jak o niego zadbać. Niestety wiele systemów ćwiczeń także dodatkowo obciąża kręgosłup (np. ćwiczenia aerobowe, step, nieumiejętnie wykonywane ćwiczenia siłowe, a coraz częściej nawet Hatha Yoga, jeśli instruktor ma zbyt małą wiedzę i nie umie zadbać o bezpieczeństwo ćwiczących).

Stan kręgosłupa ma ogromny wpływ na to jak funkcjonujemy, na naszą sprawność, zdrowie, samopoczucie, jest „rusztowaniem” całego naszego ciała. Ma więc ogromne znaczenie i powinniśmy o niego dbać, jeśli chcemy być sprawni i zdrowi.

Większość ćwiczeń wykonuje się na leżąco, czyli w pozycji, w której kręgosłup jest najmniej obciążony. Dodatkowo intensywna praca z mięśniami brzucha bardzo korzystnie wpływa na cały kręgosłup, a szczególnie na odcinek lędźwiowy. Część ćwiczeń wykonywana jest tak, aby były jednocześnie delikatnym masażem dla kręgosłupa. Dzięki temu zmniejszają się wszelkie bóle kręgosłupa, sylwetka prostuje się, a nawet częściowo korygowane są wady kręgosłupa. Ponadto nauczysz się jak na co dzień dbać o kręgosłup, aby go nie przeciążać i nie szkodzić mu.

Jeśli lekarz zalecił Ci łagodną gimnastykę zdrowotną dla poprawy stanu kręgosłupa, to te zajęcia będą najlepsze i najbezpieczniejsze.

Korzyści:

  • wzmocnienie mięśni przykręgosłupowych i szkieletowych
  • poprawa stanu kręgosłupa (korygowanie wad, zmniejszenie bólów kręgosłupa)
  • wzmocnienie mięśni brzucha i reszty ciała
  • odciążenie kręgosłupa
  • relaks